پرینتر سه بعدی رپرپ انجمن ها پشتیبانی فنی جلوگیری از تاب برداشن پرینت

این جستار شامل 24 پاسخ ، و دارای 6 کاربر است ، و آخرین بار توسط  hamed در 3 سال، 1 ماه پیش بروز شده است.

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 25)
  • نویسنده
    نوشته ها
  • #986

    cure
    مشارکت کننده

    سلام جناب مهندس
    خوب هستید ؟
    قربان من هم مثل شما علاقه خاصی به هاست رپیتر دارم ولی چند مدل کار که پرینت کردم اول کار خوب شروع میکنه ولی بعد از مدتی دیگه طرح رو خراب میکنه
    شما تنظیمات خاصی رو اعمال میکنید که طرح کاملا سالم و تمیز در می آید ؟ اگر آره ممنونتون میشم که بفرمایید

    #987

    mahmoud.golzar
    مشارکت کننده

    بهترین کار اینه که عکس بگیری بفرستی.
    دستگاه شما چیه؟

    #988

    cure
    مشارکت کننده

    سلام جناب گلزار
    والا الان اومدم خونه ولی فردا حتما عکس میذارم
    دستگاه من PRUSA I3 هست

    #1167

    snekooei
    مشارکت کننده

    سلام دوستان.
    یه تجربه کوچولو:
    بعد از اینکه چند لایه اول رو زد (حدود 2 میلیمتر) و همون زمانی که احساس می کنین میخواد کم کم کناره ها جدا بشه، فرمان پاز بدین و چهارگوشه کار رو با چسب سیانواکریلات به شیشه بچسبونید (بنام چسب MDF معروفه، همونی که باید با اسپری روش بزنین تا سفت بشه) عمرا دیگه تاب بر نمی داره!
    آخر کار هم جدا کردنش زیاد سخت نیست و به شیشه هم آسیبی نمی رسه.

    #1201

    hamed
    مشارکت کننده

    <cite>@Sergeant.m.g.bob said:</cite>
    سلام
    من تازه با پرینتر های سه بعدی شروع به کار کردم و بالطبع یک سری مشکلات با پرینت های اولیه خودم داشتم از جمله اینکه در هنگام پرینت، جسم در حال پرینت تاب بر می داشت و از صفحه جدا می شد. در مورد این موضوع کمی تحقیق کردم و به نتایجی هم رسیدم. شاید این اطلاعات برای شما هم مناسب باشه.
    اول از همه، دلیل اینکه جسم در حال پرینت تاب بر میداره چیه؟
    این مشکل مربوط به پرینتر هایی که برای پرینت مواد اولیه را ذوب می کنند (پرینتر های پودری که گرون هم هستند این مشکل رو ندارند). موقعی که لایه در حال پرینت هست گرمه و در حال انقباضه و با سرد شدن تدریجی، منبسط میشه.
    پارامتر های موثر برای رفع مشکل:
    – نوع ماده ای که باهاش پرینت می کنید نقش مهمی در بروز این مشکل داره. من با ABS پرینت می کنم و از دوستانی که با PLA پرینت می کنند من نشنیدم چنین مشکلاتی داشته باشن.
    – سطحی که روش پرینت می کنید خیلی مهمه. به عبارت دیگه مهم ترین چیزه! من ابتدا روی یک شیشه 2 میل پرینت می گرفتم که بعداً فهمیدم برای ABS اصلاً مناسب نیست. البته از اسپری تافت کمک می گرفتم ولی باز هم خیلی خوب نمی شد. با کمی جست و جو در اینترنت، متوجه شدم که برای ABS، میشه از مواد زیر به عنوان Bed استفاده کرد:
    1- شیشه آکرلیک یا همون Plexy Glass. (من که فعلاً ازش راضی هستم)
    2- شیشه Sand blasted.
    3- صفحه گرم شونده با روکش چسب کپتون.
    تصمیم دارم یک بار هم در مورد انتخاب صفحه Bed مناسب بنویسم.
    – موضوع مهم دیگه دمای محیطه. اگر جایی که پرینتر رو قرار دادین در معرض هوای خنک باشه احتمال تاب برداشن جسم بیشتر میشه. در مورد وضعیت من، یکی از فن های خنک کننده برد کنترلر، بادش روی Bed می خورد که اون سمت زود تر دچار مشکل می شد. حتی توی فروم های خارجی، بعضی ها گفته بودند که دور پرینتر رو با شیشه بستن و با لامپ یا به شکل دیگه ای داخل محفظه رو گرم می کنند.
    – نکته آخری که من بهش رسیدم، نحوه پرینت کردنه. اگر لایه های کامل و تو پر رو روی هم به تعداد زیاد بچینید، احتمال تاب برداشتنش بیشتره. من بیشترین مشکل رو با پرینت یک صفحه با ضخامت 8 لایه تو پر داشتم. این جور مواقع بهتره موقع Slice کردن، لایه های کامل رو کم کنید و داخل صفحه رو یک تکه پرینت نکنید (به نحوی تعداد لایه های کف و رو را کم کنید تا داخل صفحه به صورت infill پر شود).

    با سلام و عرض خسته نباشید
    یه سوال کوچیک داشتم که البته زیاد ارتباطه مستقیم نداره با این تاپیک ولی ممنون میشم در صورت امکان اسرع وقت پاسخ بدین.
    و اون اینه که چجوری ممکنه یه نازل با سوراخی به قطر 0.4 میلیمتر، لایه هایی به ضخامت 100 میکرون رو بهمون بده؟
    با تشکر پیشاپیش از جواب شما یا دیگر دوستان

    #1202

    Sergeant.m.g.bob
    سرپرست

    <cite>@hamed said:</cite>
    با سلام و عرض خسته نباشید
    یه سوال کوچیک داشتم که البته زیاد ارتباطه مستقیم نداره با این تاپیک ولی ممنون میشم در صورت امکان اسرع وقت پاسخ بدین.
    و اون اینه که چجوری ممکنه یه نازل با سوراخی به قطر 0.4 میلیمتر، لایه هایی به ضخامت 100 میکرون رو بهمون بده؟
    با تشکر پیشاپیش از جواب شما یا دیگر دوستان

    سلام
    راستش خیلی دقیق متوجه سوال نشدم ولی در واقع ماده ای که از نوک نازل خارج میشه روی لایه قبلی (و یا صفحه پرینت) پهن میشه. دقت داشته باشید که ماده ای که خارج میشه سرد و سفت نشده هنوز. فاصله بین لایه قبلی با لایه در حال پرینت و مقدار ماده ای که extruder تزریق می کنه تعیین کننده ضخامت لایه است. اگر تنظیمات پرینت بد تعریف بشه، لایه ها پهن تر و یا زیادی نازک و بریده بریده خواهند بود. امیدوارم جواب سوالتون رو داده باشم.

    #1203

    hamed
    مشارکت کننده

    <cite>@Sergeant.m.g.bob said:</cite>
    سلام
    راستش خیلی دقیق متوجه سوال نشدم ولی در واقع ماده ای که از نوک نازل خارج میشه روی لایه قبلی (و یا صفحه پرینت) پهن میشه. دقت داشته باشید که ماده ای که خارج میشه سرد و سفت نشده هنوز. فاصله بین لایه قبلی با لایه در حال پرینت و مقدار ماده ای که extruder تزریق می کنه تعیین کننده ضخامت لایه است. اگر تنظیمات پرینت بد تعریف بشه، لایه ها پهن تر و یا زیادی نازک و بریده بریده خواهند بود. امیدوارم جواب سوالتون رو داده باشم.

    ضمن تشکر از پاسختون، بذارید سوالم رو کامل تر و بهتر بپرسم.
    داشتم اطلاعات کاتالوگ یه پرینتر رو میخوندم که نوشته بود قطر سوراخ نازل 0.4 میلیمتر (یعنی 400 میکرون) و کمترین ضخامت لایه ای که پرینتر میتونست چاپ کنه رو 100 میکرون ذکر کرده بود.
    سوالم اینه که چطور ممکنه ضخامت لایه چاپ شده از قطر سوراخ نازل کمتر باشه؟

    #1204

    Sergeant.m.g.bob
    سرپرست

    منظور از “ضخامت لایه” ارتفاع هر لایه است که با توجه به نرم بودن ماده خارج شده و فاصله کم بین نازل و لایه قبلی ماده روی لایه قبلی پخش می شود. پیشنهاد می کنم اگر بحث مچنان برای شما جای سوال داره یک موضوع جدید باز کنید.

    #1212

    پرینتر سه بعدی
    سرپرست کل

    @hamed said:
    ضمن تشکر از پاسختون، بذارید سوالم رو کامل تر و بهتر بپرسم.
    داشتم اطلاعات کاتالوگ یه پرینتر رو میخوندم که نوشته بود قطر سوراخ نازل 0.4 میلیمتر (یعنی 400 میکرون) و کمترین ضخامت لایه ای که پرینتر میتونست چاپ کنه رو 100 میکرون ذکر کرده بود.
    سوالم اینه که چطور ممکنه ضخامت لایه چاپ شده از قطر سوراخ نازل کمتر باشه؟

    همون طور که جناب sergeant-m-g-bob فرمودند، ضخامت لایه به این دلیل می تواند کمتر از قطر نازل باشد که قطر نازل ضخامت ماده ی خارج شده را در جهت محورهای x , y تعیین می کند در حالی که در محور z ضخامت لایه بر اساس مقدار بالا آمدن سر نازل در هر بار تغییر لایه ایجاد می شود.

    #1224

    hamed
    مشارکت کننده

    <cite>@baya said:</cite>
    همون طور که جناب sergeant-m-g-bob فرمودند، ضخامت لایه به این دلیل می تواند کمتر از قطر نازل باشد که قطر نازل ضخامت ماده ی خارج شده را در جهت محورهای x , y تعیین می کند در حالی که در محور z ضخامت لایه بر اساس مقدار بالا آمدن سر نازل در هر بار تغییر لایه ایجاد می شود.

    ممنون از توجه تون. با تشکر از پاسخ شما و اقای مدیر.

در حال نمایش 10 نوشته (از کل 25)

شما برای پاسخ به این جستار باید وارد تارنما شوید.

Visit Us On FacebookVisit Us On Google PlusVisit Us On LinkedinVisit Us On TwitterCheck Our Feed